Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bas Helmink - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bas Helmink - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

10 Juli 2014 | Australië, Cairns

** Cairns **

Het was echt super grappig, de eerste avond dat ik in mijn hostel (Gilligans) was kwam ik een bekende tegen; Milou Feenstra! Was al behoorlijk laat op de avond en mijn eerste reactie was "Jezus wat zie jij eruit zeg!". Van een paar nachten Gilligans wordt je niet veel mooier ;) Niels was ook in Cairns, was heel gezellig met hun beide!

Alles is Cairns draait eigenlijk om partyen en trips. Je geeft dus enorm veel geld uit! De eeste dagen in Cairns heb ik voor veel gefeest. Om 8 uur kun je in het hostel voor 4 dollar 2 bier en een backpackers meal halen, wat een hele mooie deal is!

De eerste trip die ik heb gedaan was met een boot het barrier reef op. Kostte me fortuin, maar daar kreeg ik wel een introductieduik en snorkelen op een geweldige plaats voor terug. Helaas was ik de dag ervoor uit geweest en om 6 uur in de ochtend begon de finale tussen Duitsland en Argentinie, was dus een korte nacht en een lange dag voor de boeg. Toen ik bij de incheckbali stond van de boot scoorde Gotze het winnende doelpunt. Lucky me zat dus op een boot vol met Duitsers.... Het duurde even voordat ik gewend was aan het geschreeuw van onze oosterburen... Grappige was nog dat een duits meisje keihard begon te schreeuwen toen er werd gescoord, ze dacht dat Argentinie scoorde maar wit bleek Duitsland te zijn...

De duik was echt super gaaf! Ze nemen je tot ongeveer 8 meter diep mee in het water en je ziet enorm veel vissen! Het reef is ook echt heel mooi, heel veel kleuren. Ik had samen met een meisje uit Utrecht een onderwatercamera gehuurd en hele gave foto's gemaakt. De krijg ik van haar in Utrecht.

De eerste dagen Cairns zijn eigenlijk heel kort samen te vatten in: veel feesten en veel chillen met Milou! De meeste steden/dorpen in Australie hebben een lagoon (soort zwembad) aan de kust en daar kun je prima slapen en uitrusten. In de zee kun je namelijk vaak niet zwemmen omdat er veel gevaarlijks in zwemt.

Milou en ik zitten te denken om een camper te gaan huren. Is een stuk goedkoper als je het vergelijkt met het boeken van allerlei trips. Het is ook veel leuker om zelf op stap te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Eindelijk is het zover: mijn reis naar Australië, Bali en Hong Kong!

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 4633

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 24 September 2014

Australië - Bali - Hong Kong

Landen bezocht: