Het Hippie campertje! - Reisverslag uit Daintree, Australië van Bas Helmink - WaarBenJij.nu Het Hippie campertje! - Reisverslag uit Daintree, Australië van Bas Helmink - WaarBenJij.nu

Het Hippie campertje!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

15 Juli 2014 | Australië, Daintree

**Het Hippie campertje!**

Milou en ik hebben een campertje gehuurd. Topding, genoeg ruimte en rijdt ook prima, alleen de 3e versnelling moet je een flinke duw geven. We hebben de camper in Cairns gehuurd en het plan is om naar het noorden te rijden om daar voor 3 dagen het Daintree rainforest en omgeving te gaan bekijken.

De weg van Cairns via Port Douglas naar Daintree is de mooiste route die ik tot nu toe heb gereden. Je rijdt een heel stuk langs de kust en ziet de mooiste stranden. De eerste dag zijn we gestopt op het strand voor een ontbijtje en dat was eigenlijk het eerste moment dat ik mne besefte dat dit echt een hele mooie reis zou gaan worden. In Sydney en Cairns zie je toch een heel ander Australie dan wanneer je naar de kleine plaatsjes gaat.

In Port Douglas had een visser een haai aan de lijn! Het beestje was ongeveer 30 centimeter en behoorlijk sterk! Helaas had de haai het haakje heel ver in zijn keel en konde ze hem er niet uit krijgen. Er zat niks anders op en het draad door te knippen en hem terug te gooien in het water. Na wat boodschappen te hebben gedaan zijn we op zoek gegaan naar een camping. Milou had van een een franse dude een cd gekregen van Otios Redding (sitting on the dock of the bay, moest ook gelijk denken aan mijn broer z'n versie van dit nummer "sitting on the cock of a gay, hahaha). Prima muziek om door Autralie te cruisen! We hebben een goedkope camping gevonden en de avond gekaart en wijn gedronken, was echt top!

De volgende morgen waren deze 2 luie nederlanders natuurlijk weer aan de late kant voor de krokodillentocht! Milou gleedt nog keihard uit vlak voor de boot, was heel geinig. De tocht was echt top, heel veel krokodillen en slangen gezien. De tocht was versrpreidt over 2 keer varen. Toen we aan het wachten waren voor de 2e tocht waren Milou en ik het spel aan het doen dat je de tanden van de krokodil moet ondrukken en dat liep hilarisch af natuurlijk. Milou schrok en gooide haar koffie over zichzelf (gelukkig zat er een beetje melk in en was het iets koeler, maar alsnog deed het behoorlijk zeer). Dit was de ongeluksdag voor Milou.

In de middag zijn we met de camper naar de ferry gereden waarmee je naar het rainforest gaat. We mochten niet met de camper het rainforest is (omdat ze zeiden dat de wegen slect zijn), dus besloten we om te gaan hitchhiken. We hebben een hike gedaan en verder als een stel cultuurbarbaren (we hadden honger) door een mangrove gelopen. Rainforest was verder heel mooi. Op de terugweg stopte eindelijk een auto om ons een lift te geven. Het waren in eerste instantie een beetje creapy figuren in de auto: een Pool die al lang tijd in Australie woont en een gehandicapte Australier. De Pool bleek vakanties te organiseren voor gehandicapten. Het bleek uiteindelijk eenhele gavelift te zijn, veel over het geloof gepraat en ze waren redelijk radicaal toen we het over homo's hadden. Was wel grappig om daarover te discussieren met ze!

De nacht hebben we weer op dezelfde caming gestaan en de volgnde dag moesten we de camper helaas weer inleveren!

• 31 Juli 2014 - 10:01

Arjo Helmink:

Hoi Bas, zie je wel dat je het wel kan, hele leuke reisverslagen "young one", ga zo door! Ik heb ervan genoten, veel plezier nog en groetjes aan Milou, dikke kusssssss

• 31 Juli 2014 - 17:04

Mark Helmink:

Super gaaf om je verhalen te lezen broeder! Heb in een deuk gelegen

• 31 Juli 2014 - 19:22

Johan Helmink:

Hoi Bas,
    Leuk man zo'n verslag. Heb er van genoten. Merk dat je je op allerlei fronten amuseert :-) Houden zo en blijven genieten. Ben benieuwd naar je volgende verslag en blijf je volgen.
    Groeten van ons.

• 08 Augustus 2014 - 15:38

Stephanie:

Super leuk Bas om te lezen hoe je reis verloopt. Moest net zoals Mark erg lachen om je verhalen. Wat een super ervaring allemaal! Zo te lezen is het een mooi en leuk land, maar uiteindelijk moet je wel terug komen hoor ;-)! Geniet er verder van! Groetjes van ons 4tjes

• 09 Augustus 2014 - 07:26

Bas:

Heb het heel erg naar m'n zin! Maak zoveel leuke dingen mee en dit land is zo mooi. Elk plaatsje heeft weer zijn eigen schoonheid. Vabdaag zeikt het van de regen, dus een mooie dag om wee wat verslagen te typen :)