Rainbow beach en Fraser island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Bas Helmink - WaarBenJij.nu Rainbow beach en Fraser island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Bas Helmink - WaarBenJij.nu

Rainbow beach en Fraser island

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

02 Augustus 2014 | Australië, Rainbow Beach

** Rainbow beach en Fraser island **

Ik kan redelijk kort zijn over Rainbow Beach... Een strand en het hostel en dan houdt het wel zo'n beetje op. Alles in Rainbow draait om het eiland wat ervoor ligt; Fraser.

Fraser is het grootste zandeiland ter wereld en heeft de hoogste populatie dingo's. Vanaf het hostel vertrokken we vroeg in de ochtend naar Fraser. Gave aan deze trip was dat we zelf in 4x4 wagens mochten rijden! Ik zat in de auto met 2 zweden, een duitse, een engelse en een deense. Had het dus weer mooi bekeken, 4 vrouwtjes en, inclusief ikzelf, 2 gasten :)

Rijden in die wagens was echt heel tof. Ik begon met rijden vanaf het hostel naar de ferry. Vlak voor de ferry was het zand al behoorlijk los en moest je de wagen flink in de toeren jagen om ervoor te zorgen dat je niet vast kwam te zitten. De stranden op Fraser gelden als snelweg. Links rijden, soms een vliegtuig wat ineens boven je hangt en landt op het strand en hier en daar een dingo om je heen, kortom heel gaaf!

In de auto was het heel leuk, leuke groep mensen en een walkie talkie zodat je met de andere auto's kon praten. We hadden een geweldige gids, zijn naam is Muzza. Die man weet alles van het eiland, kent alle gouden hitjes en die liet hij ook telkens via de walkie talkie horen en wist de beste grappen!

Op fraser ga je een aantal dingen zien; een mega zandduin met een heel mooi meer, mooi wrak van een luxe schip en een meer met super wit zand en helder water. Allemaal erg mooi en onmogelijk om te beschrijven met woorden en helaas was mijn telefoon leeg dus ik heb ook niet al teveel foto's... Zal er nog een paar proberen te scoren van andere.

Voor de rest staat Fraser vooral bekend om de gezellige avonden; 24 liter goon voor 5 personen, spelletjes als ZumieZumie... Ennnn de volgende dag hoofdpijn. Fraser was leuk maar vond het wel jammer dat het feesten belangrijker was dan de dingen die je doet overdag... Heb je natuurlijk zelf in de hand maar je gaat niet als enige in je tent liggen. Ik hoop dat de foto's jullie wat meer zeggen dan mijn verhaal... Foto's komen zsm.

Van Rainbow is de volgende stop Noosa. Heel mooi dorp en het eerste dorp aan de westcoast waar gesurfd kan worden :) yeaaaah!

  • 06 September 2014 - 08:45

    Arjo Helmink:

    Leuke reisverslagen Bas, ik ben jaloers op je en kijk uit naar de foto's! Doe voorzichtig en geniet nog even lekker, dikke kusssss

  • 06 September 2014 - 13:00

    Johan:

    Ik sluit me aan bij de woorden van je vader (behalve die dikke kusssss). :-) Wat een dingen beleef jij. SUPER
    Wacht ook met belangstelling foto's af. Geniet nog van de komende dingen. Hier alles oke met kleintjes van Stef en Mies. Ook wij genieten hier van die dingen. Oppassen is weer begonnen. Groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Eindelijk is het zover: mijn reis naar Australië, Bali en Hong Kong!

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 941
Totaal aantal bezoekers 4639

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 24 September 2014

Australië - Bali - Hong Kong

Landen bezocht: