Whitsundays en Arlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bas Helmink - WaarBenJij.nu Whitsundays en Arlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bas Helmink - WaarBenJij.nu

Whitsundays en Arlie beach

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

25 Juli 2014 | Australië, Airlie Beach

** Whitsundays en Airlie Beach**

Na een busrit van ongeveer 6 uur van Townsville naar Airlie Beach ben ik eindelijk aangekomen in het plaatsje waarvan de boot gaat vertrekken naar de Whitsunday eilanden.

De travel agency in Cairns had me wijs gemaakt dat ik me makkelijk 6 dagen zou vermaken in dit dorp, wat bestaat uit ongeveer één straat van 500 meter. De eerste 2 dagen heb ik me prima vermaakt, Semi (duits meisje wat ik eerder in Sydney had leren kennen) was ook hier en ik had met haar afgesproken om dezelfde boot naar de eilanden te boeken.

We hadden de boot genaamd Wings 3 geboekt. Een enorme catamaran waar zo'n 30 man op kunnen. De boot vertrok om 11 uur en het duurde ongeveer 2 uur voordat we met de boot aankwamen bij de eilanden. Op de boot waren 5 nederlanders, 2 zweden en 2 ieren waar ik vooral mee optrok. De eerste dag was iedereen de kat uit de boom aan het kijken, maar het weer was top dus was heel relekst.

Veel mensen hadden kaarten meegenomen en er was Goon! De avond was beetje rustig. De tweede dag gingen we naar Whithaven Beach. Echt een heel mooi strand met het fijnste zand ter wereld! De roggen schoten voor m'n voeten we bij elke stap die ik in het water zet. Beetje lastig om te beschrijven hoe mooi het hier is, de foto's zeggen waarschijnlijk meer ;)

Tweede avond enorm veel lol gehad met de mensen waarmee ik omging. Veel wijn, jacuzzi op de neus van de boot, goede man/vrouw verhouding en een super lief zweeds meisje (Ann-Sofie) hebben die avond echt gemaakt! Once in a lifetime helaas zo'n avond, maar daardoor misschien wel nog mooier...

Verder maken het zwemmen en het snorkelen de trip echt geweldig. Was met sofie aan het snorkelen toen ze de vissen ham begonnen te voeren. Ik het net mn flippers uitgedaan en er zwom echt een mega onaardige vis onder ons die duidelijk honger had... We begonnen een beetje te flippen door dat beest en ik was binnen 5 seconden het water uit, beetje lullig was dat sofie er nog in lag. Was natuurlijk enorm lachen! Super veel vissen gezien, van Nemo tot rare vissen die algen eten met een stompe neus etc.

De derde dag was alweer de laatste... Helaas, want dit was tot nu toe toch echt wel het toppunt van mijn reis. Deze dag werd me ook duidelijk wat het minst leuk is aan alleen reizen... Iedereen die reist heeft eigen plannen en dan heb je elkaar net leren en dan moet je alweer gedag zeggen. Was in de avond dus een beetje chagrijnig. Gelukkig was in de avond onze afterparty van de boot. Super leuke stapavond gehad, gedanst met een hele oude oma, veel jaegerbombs gedronken.

De rest van de dagen in Airlie beach ben ik vooral met een Zweedse jongen en met Naomi (toevallig uit Hilversum) geweest. De andere dagen in Airlie heb ik vooral veel bij het lagoon gelegen en niet zoveel gedaan. Wat wel heel gaaf was was dat ik 2 Zuid Afrikaanse gasten had ontmoet. Zij verzorgen professionele vissertrips op hun boten. Elke avond waren ze verse vis aan het bakken op de bbq van mijn hostel en ik kon het niet laten om te vragen of ik iets van ze kon kopen. Ze waren heel aardig en de eerste avond heb ik met ze mee gegeten, waarna ik een dealtje met ze heb gemaakt om 2 dubbele wisky red bull te ruilen voor een tonijnsteak. Dus de volgende dag kreeg ik mijn stukkie vis, 30 centimeter aan tonijn. Wow, deze steak was zeker zo goed als wat ik eens heb gegeten in Portugal! Grappige was nog dat ik de Zuid afrikanen eerder die dag nog wasted op het gras had zien liggen. Bleek dat ze de hele dag door hadden gedronken. Ze hebben maar 10 dagen vrij tussen al die trips die ze maken, dus dan maken ze er het beste van!

Ik was best blij Airlie beach te kunnen verruilen voor Rainbow beach. Dit zou mijn volgende stop zijn om Fraser eiland te gaan bekijken. Rainbow is het dorp waarvan de boot naar Fraser vetrekt. Volgende verslag word Fraser eiland!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Eindelijk is het zover: mijn reis naar Australië, Bali en Hong Kong!

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 4643

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 24 September 2014

Australië - Bali - Hong Kong

Landen bezocht: