Townsville --> Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Bas Helmink - WaarBenJij.nu Townsville --> Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Bas Helmink - WaarBenJij.nu

Townsville --> Magnetic Island

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

23 Juli 2014 | Australië, Magnetic Island

** Magnetic Island**

Vanaf Cairns ben ik vertrokken voor een ritje van 6 uur naar Townsville, mainland van het eiland Magnetic. Voordat ik de bus in ging was ik nog de kroeg in geweest, was niet zo'n goed idee :P Hele reis niet geslapen, om 6 uur in de ochtend aankomen bij ferry, twee uur moeten wachten op de eerste boot. Terwijl ik op de ferry zat kwam de zon op, super mooi gezicht!

Aangekomen op het eiland maar eens gaan uitzoeken waar het hostel eigenlijk is. Uiteindelijk ben ik naar Xbase gegaan. Wat een gaaf hostel, kamers uitkijkend op het strand en super tropisch opgezet allemaal. Kwam ook weer heelveel mensen tegen waarmee ik al eerder had gesproken.

Toevallig sprak ik binnen een uur met een stel engelsen die van plan waren om een 4x4 te huren om het eiland over te crossen. Ik was eigenlijk behoorlijk gesloopt van de reis en hoefde niet per se te rijden in die auto. Hoogtepunt van de dag was de Forts walk. Magnetic heeft de grootse populatie wilde koala's. Deze walk staat bekend om de hoge kans op het spotten van zo'n luilak. En jahoor, bingo! Na behoorlijk wat zoekwerk hebben we er een gevonden. Dit beest was geniaal: hij sliep (doet ie trouwens 20 uur per dag) maar wij hadden een manier gevonden om hem wakker te maken: muziek van Bob Marley :) Het was echt geweldig, dat beest viel in slaap zodra de muziek uit was en draait bij elk nieuw nummer zijn hoofd naar ons. Hij genoot duidelijk van de muziek!

In de avond een mooi feestje gebouwd om de volgende dag weer te vertrekken naar Arlie Beach!

  • 19 Augustus 2014 - 09:10

    Sylvia Kuus:

    Hoi Bas,

    Haha wat een grappig verhaal over die luilak! Volgens mij heb je het wel heel erg naar je zin :D. Heel veel plezier!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Eindelijk is het zover: mijn reis naar Australië, Bali en Hong Kong!

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 4644

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 24 September 2014

Australië - Bali - Hong Kong

Landen bezocht: